Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Αναπάντητο ερώτημα

"Αφού οι μοτοσικλέττες μεγάλου κυβισμού έχουν αποδειχθεί ως φονικά όπλα γιατί τα εργοστάσια συχεχίζουν να τις φτιάχνουν;"

Το πιο πάνω ερώτημα δημοσιεύτηκε σε μια online εφημερίδα από κάποιον αναγνώστη. Παρόλο που ο φίλος δεν πρόκειται να δει ποτέ τις απαντήσεις που δίνουμε εδώ, εντούτοις ας το σχολιάσουμε λίγο.

Καταρχήν το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό σαν επιχείρημα είναι ότι ένα αντικείμενο μπορεί να έχει καλή και κακή χρήση, κάτι που εξαρτάται από τον άνθρωπο που το χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα με ενα μαχαίρι μπορώ να κόψω σαλάτα, μπορώ όμως και να σκοτώσω κάποιον. Δεν θα απαγορεύσοουμε όμως τα μαχαίρια επειδή κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει ενα για φόνο, ή επειδή ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ και μπορεί να κόψει κάποιο δάκτυλο!

Οι μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού είναι φονικά όπλα στα χέρια ανεγκέφαλων ή/και ανίκανων οδηγών, οι οποίοι τις περισσότερες φορές κάνουν λανθασμένη χρήση ρισκάροντας όχι μόνο το δικό τους κεφάλι, αλλά δυστυχώς και άλλων που δεν τους φταίνε σε τίποτε. Από την άλλη, οι μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού (και γενικότερα οι μοτοσυκλέτες) είναι μέσο απόδρασης, μέσο διασκέδασης, μέσο προβολής, τρόπος ζωής και τόσα άλλα. Ο καθένας επιλέγει την χρήση που θέλει να κάνει.

Τέλος, οι μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού χρησιμοποιούνται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι δηλαδή σπορ (όπως είναι η φόρμουλα 1, το ποδόσφαιρο) με χιλιάδες θαυμαστές και δεκάδες είδη αγώνων. Και παρόλα τα θύματα που έχουμε παγκόσμια λόγω φανατισμού του κόσμου στο ποδόσφαιρο, δεν είδα κανέναν να ζητεί να το απαγορεύσουν.

Όπως καταλαβαίνεις φίλε, ειναι θεμιτό τα εργοστάσια να συνεχίσουν να τις φτιάχνουν, και μάλιστα είναι θεμιτό να ξοδευτούν και περισσότερα χρήματα στο R&D για θέματα ασφαλείας όπως είναι το ABS και το traction control.

Πάμε στα δικά μας. Η αλήθεια είναι ότι στην Κύπρο η άγνοια επί του θέματος είναι τόσο μεγάλη που αντί να βοηθούμε, να συμβουλεύουμε, να διδάσκουμε και να παροτρύνουμε τον οποιονδήποτε που θέλει να αρχίσει να ασχολείται με τον μοτοσυκλετισμό για το πως μπορεί να το κάνει με ασφάλεια, ταμπελώνουμε (όπως με τόσα άλλα θέματα) το όλο θέμα σαν επικίνδυνο και ακατάλληλο για την Κύπρο (επειδή οι οδηγοί δεν έμαθαν να προσέχουν τους μοτοσυκλετιστές) και πρήζουμε όλους τους μοτοσυκλετιστές να "παραιτήσουν τες μοτόρες τσιε εν επικίνδυνες". Είναι πιο λογικό να παρατήσουμε εμείς (και εσείς, που ξέρετε μπορεί αύριο να γίνετε και εσείς μηχανόβιοι) το χόμπυ μας και τον τρόπο ζωής μας παρά να μάθει ο Κυπραίος να προσέχει τους μοτοσυκλετιστές?

Τέλος, να πω ότι αν ο φίλος, και κάθε πολέμιος του μοτοσυκλετισμού, πάει κάποτε μια βόλτα με μια μηχανή, είμαι σίγουρος ότι θα αλλάξει άποψη.

4 σχόλια:

  1. στην Γαλλια οι μοτοσυκλετες εχουν οριο υπποδυναμης.δηλαδη μια μοτοσυκλετα που βγαζει 170 ιππους σαν δυναμη,στην γαλλια θα εχει μονο 100 ιππους.ετσι οι μοτοσυκλετες μεγαλου κυβισμου αμεσος γινοντα μεσου κυβισμου.Δεν ξερω κατα ποσο εχουν μοιωθει τα ατυχηματα με μοτοσυκλετες στιν Γαλλια αλλα δεν νομιζω να αλλαξε τιποτα(θα προσπαθησω αμα μπορεσω να βρω στοιχεια).
    γενικα ομως πιστευω οτι οι ποιο επικυνδηνες μοτοσυκλετες ειναι μικρου κυβισμου για τον απλουστατο λογο οτι δεν εχουν τα καταλληλα φρενα η γεωμετρια για τις χρησεις που τους κανουν οι ιδιοκτητες τους.οποτε εδω παλι εφτασα στον παραγοντα οδηγος.οπως το παραδειγμα που εδωσες στουι πιο πανω με το μαχαιρι,ο καλυτερος τροπος για να προστατευτουμε απο ολα ειναι μεσα σε ενα δωματιο με μαλακους τοιχους για να μην χτυπησουμε ,αλλα και παλι ο ανθρωπος θα βρει ενα τροπο να τραυματιστει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ ότι οι μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες είναι πιο επικίνδυνες για τους λόγους που ανέφερες ρε Τάκη. Δυστυχώς όμως τα πιο πολλά θανατηφόρα δυστυχήματα είναι με μεγάλου κυβισμού, απλά επειδή οι μοτοσικλετιστές δεν φέρουν τον κατάλληλο εξοπλισμό (η δεν ξέρουν να οδηγούν μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτα και κάμνουν μαλακίες) και τρέχουν. Και δυστυχώς αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χαλα η φήμη. Ο κόσμος έχει τη λανθασμένη εντύπωση ότι το πρόβλημα είναι οι μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. φυσικά δεν εννοώ ότι αυτός είναι ο μονος λόγος που υπάρχουν τα δυστυχήματα. Απλά δεν σχολίασα το γεγονός ότι οι οδηγοί δεν προσέχουν τους μοτοσικλετιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντως χωρίς πλάκα, μια μεγάλου ή μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα η οποία κινείται μέσα στα όρια ταχύτητας έχει περισσότερες ικανότητες να αποφύγει ενα ατύχημα από ενα αυτοκίνητο που κινείται με την ίδια ταχήτητα:

    -Έχει μεγαλύτερη δυνατότητα ελιγμού
    -Έχει καλύτερα φρένα και μικρότερο βάρος, άρα σταματά πιο εύκολα
    -Έχει μικρό μέγεθος άρα δυσκολότερα θα την πετύχει άλλο όχημα συγκριτικά με αμάξι

    Το θέμα είναι ΠΟΣΟΙ μοτοσυκλετιστές κινούνται, δεν θα πω μέσα στα όρια ταχύτητας αφού σχεδόν κανένας δεν τα τηρεί, αλλά έστω κοντά στα όρια αυτά (ή αλλιώς μέσα στα όρια του λογικού αν θέλετε) και από την άλλη ΠΟΣΟΙ οδηγοί ΙΧ προσέχουν για μοτοσυκλέτες?

    Επίσης θα συμφωνήσω και με τον Τάκη: τι 100άλογα τι 170! Άμα δεν έχει κάποιος μυαλό (και γνώσεις) και με 5 άλογα σκοτώνεται (5 άλογα είναι περίπου τα μοτοποδήλατα - landy, chally, κλπ - και τα scooters).

    ΑπάντησηΔιαγραφή